Kuvaus
Seinäjoen Prisman Parturi-kampaamo / Emotion-myymälä
Kampaamon myymäläkalusteet uudistettiin vauhdilla: “Jewall otti sydämen asiaksi, että projekti saatiin maaliin”
Vanhoja asiakkaita palasi ja uusia kiinnostuneita ilmaantui, Kun Seinäjoen Prisman parturi-kampaamo sai tuoreen ilmeen. Uudet myymäläkalusteet keräävät kiitosta sekä asiakkailta että henkilökunnalta. Jewallin joustavuus ja ripeys projektin aikana saa myös kampaamon päälliköltä vuolaita kehuja.
“Keskustellessa Jewallin kanssa tuli nopeasti sellainen tunne, että he kuuntelevat ideoitani ja ymmärtävät, mitä haen. Ei tarvinnut vääntää rautalangasta.”
Anne-Mari Koivuluoma, myyntipäällikkö
Myymäläkalusteet uusittiin asiakastoiveiden ja henkilökunnan ideoiden pohjalta
Vaikka parturi-kampaamon vanhat kalusteet olisivat kestäneet vielä käyttöä, päätettiin sisustus päivittää 2020-luvulle. Kampaamon päällikön Anne-Mari Koivuluoman mukaan asiakkaat kaipasivat entistä yksilöllisempää palvelua, ettei tarvitsisi istua aivan vieri vieressä. Henkilökunta toivoi kevyempiä myymäläkalusteita, joita olisi helppo siirrellä tarpeen mukaan.
“Haimme käytännöllisyyttä ja viihtyvyyttä. Uuden ilmeen tavoitteena oli luoda olohuonemainen ja kotoisa, mutta tyylikäs tunnelma”, Koivuluoma tarkentaa.
Kun Ideapark rantautui Seinäjoelle, kaupunki sai monta uutta kampaamoa ja kilpailu alalla kiristyi. Prisman tiloissa toimivalle kampaamolle tuli oiva tilaisuus nostaa sisustus seuraavalle tasolle samalla, kun Prismaa remontoitiin.
“Asiakkaat pitivät vanhoista kalusteista, mutta aloimme itse kyllästyä niihin ja kaivata uutta ilmettä. Muoti on ehtinyt muuttua kahdeksassa vuodessa. Kilpailun kiristyessä kampaamon viihtyisyys on entistä tärkeämpää”, Koivuluoma kertoo.
Yhteinen sävel Jewallin kanssa löytyi nopeasti
Tieto remontista tuli kesällä ja kampaamon oli määrä olla valmis jo samana syksynä. Koivuluoma säikähti nopeaa aikataulua; mistä löytyisi myymäläkalusteiden toimittaja, joka ehtisi suunnitella ja toteuttaa kaiken niin lyhyessä ajassa?
Yhteistyökumppanilta kaivattiin laadun ja ripeyden lisäksi luotettavuutta. Koivuluoma toivoi, että suunnittelija ymmärtäisi hänen toiveensa ja toteutus sujuisi mahdollisimman mutkattomasti.
Jewalliin Koivuluoma oli törmännyt Googlen kautta jo vuonna 2011, kun kampaamoon hankittiin kalusteita.Tuolloin punnittiin neljän eri toimijan välillä. Päätöksentekoon vaikuttivat paitsi Jewallin positiivinen ensivaikutelma, myös heidän käyttämiensä materiaalien kestävyys ja helppo puhdistettavuus.
“Soitin Jewallille kysyin, että tekevätkö he myös kampaamokalusteita. Keskustellessa tuli nopeasti sellainen tunne, että he kuuntelevat ideoitani ja ymmärtävät, mitä haen. Ei tarvinnut vääntää rautalangasta”, Koivuluoma kertoo.
Koska ensimmäinen yhteistyö sujui hienosti, oli Jewall luonteva valinta myös syksyn 2019 yhteistyökumppaniksi.
Kauppa kävi koko ajan, vaikka kampaamo koki täyden uudistuksen
Tavoitteet olivat tiukat, mutta Jewall pysyi suunnitelmissa ja myymäläkalusteet toimitettiin ajallaan. Elokuussa piirrettiin, syys-lokakuussa toteutettiin. Liike oli avoinna koko uudistuksen ajan, sillä kalustus pystyttiin uusimaan osissa.
“Oli kyllä ihan huippusuoritus kaikilta, kauppa kävi samalla vaikka kampaamo uudistettiin täysin! Jewallin joustavuus ylitti kaikki odotukset. Oli helppo luottaa, että tästä tulee hyvä”, Koivuluoma kiittelee.
Kampaamon ja Jewallin yhteistyö sujui saumattomasti. Kaikille oli koko ajan selvää, missä mennään.
“Jewall otti ihan sydämen asiaksi, että saatiin projekti maaliin. Olivat aina valmiina kalustamaan, kun se oli meidän puolelta mahdollista”, Koivuluoma toteaa.
Asiakkaat maksavat palvelusta mielellään, kun kampaamo on viihtyisä
Uudistus näkyy kampaamon arjessa selvästi. Asiakkaita on ajateltu jokaista yksityiskohtaa myöten: esimerkiksi laukkukoukut on asetettu juuri siihen, mihin asiakkaat ovat niitä toivoneet.
“Jopa miesasiakkaat, jotka yleensä eivät juuri kommentoi, ovat kehuneet tilojen tyylikkyyttä”, Koivuluoma iloitsee.
Asiakasvirta lisääntyi uudistuksen myötä, kun vanhojen asiakkaiden mielenkiinto heräsi uudelleen ja uudet asiakkaat löysivät paikan päälle. Myös henkilökunnan viihtyvyys on lisääntynyt.
“On ollut hauska huomata, että asiakkaat ovat lakanneet kommentoimasta palveluiden hintoja. Kun tilat ovat tyylikkäät ja toimivat, he maksavat palvelusta mielellään”, Koivuluoma raportoi.
Kampaamossa ollaan kaikin puolin tyytyväisiä uuteen ilmeeseen. Moni on myös kysynyt kiinnostuneena myymäläkalusteiden alkuperää.
“Kerron aina ilolla Jewallista eteenpäin ja suosittelen heitä jokaiselle yrittäjälle, joka kaipaa apua myymälän suunnitteluun ja kalustamiseen. Etenkin, jos tavoitellaan laadukkaita ja kestäviä pintoja”, Koivuluoma päättää.
Ota yhteyttä!
Jewall Oy
Yli 30 vuoden ajan olemme mahdollistaneet satoja myymäläunelmia. Toteutuksia on tehty kokonaisten myymäläkonseptien luomisesta aina yksittäisiin esillepanokalusteisiin.
Toteutamme viihtyisät myymälätilat suunnittelusta toteutukseen omassa seinäjokelaisessa kalustetehtaassamme.
Myymälän uudistaminen on kanssamme helppoa. Ota ihmeessä yhteyttä!